Com ja sabem tots els mestres i els futurs mestres, hem d'estar sempre al dia de nova informació que ens puga aportar i ser de profit per a la nostra docencia.
El nostre mestre Xavier Miralles ens va explicar que era una flipped classroom. Consisteix en donar la classe del revés, es a dir, els alumnes, en aquest cas nosaltres veiem el vídeo o llegim algun document a casa i després a classe pregutarem el que tingam dubte o alguna curiositat.
Us heu plantejat alguna vegada com treballarieu les llengües a l'aula? I com ho farieu saber als pares dels xiquets i xiquetes?
Doncs questa tasca ens la va manar per a fer el nostre mestre. En el meu cas, no m'ho havia platejat mai però em pareix una bona idea, ja que ara és el moment de pràcticar i preguntar dubtes per a que pugam saber com fer una carta informativa corret¡cta per als pares dels nostres alumnes.
A mi personalement,el que més m'agrada treballar a classe i que també vam comentar el dia 31 de gener amb els comànys, és l'objecte d'aprenentatge. Consisteix en aprofitar casos temporals que poden patir els/les nostres alumnes per a treballar-ho a classe, com seria l'exple de la mort d'algun familiar o alguna mascota, etc.
Sabeu qui es Tonucci?
És un psicopedagog, dibuixant i pensador famós per defensar la importància que han de tindre els xiquets en l'organització i la vida de les ciutats.
A continuació vaig a comentar diferents punts en els que explica la visió de Tonucci cap a l'educació:
- Hi ha que escoltar als alumnes i confiar amb ells, És important tindre confiança en la competència i la capacitat dels xiquets i xiquetes. Actualment els nens sols poden escoltar al mestre, no se'ls dona la paraula.
- Les escoles han de ser democàtiques, no igualitàries: els estudiants han de formar-se com a ciutadans lliures i soberans. Per aquest motiu hi ha que fugir del sistema tradicional que hi ha en l'aula.
- La homogeneitat a l'aula: hem d'aaprofitar la diversitat de l'aula ja que és una ventaja i una riquesa.
- Els xiquets i xiquetes han de participar en l'organització de l'aula: s'ha de planificar tenint en compte les necessitats, els nens i nenes han d'impicar-se en ella.
- La lectura en veu alta a l'aula deuria ser obligatoria: llegir en veu alta a classe es una de les ferramentes educatives més eficaços. Tots els docents deuriem llegir als alumnes durant al menys 15 minuts tots els dies, amb certa teatralització, fent-los partíceps de les gitories i els personatges per a transmitor-los l'amor cap a la lectura.
Aquestes son algunes idees sobre el que pensa Tonicci de l'educació, us deixe l'enllaç d'on he tret lainformació per si algu/na té curiositat de llegir alguna cosa més sobre l'autor; https://www.aulaplaneta.com/2017/08/02/recursos-tic/francesco-tonucci-vision-educativa-diez-puntos/
Esteu d'acord amb tot el que diu?
Doncs, en el vídeo que es va veure a classe, anomenat "La LOMCE segons Tonucci", dia algunes ideea com aquestes;
És important que els xiquets aprenguen coneixements sense que hi haja competició entre ells.
Tampoc hi ha disciplines importants. Troba molt important Tonucci que es complete la formació familiar, és a dir, a l'aula treballarem coses que els xiquets podran demstrar-ho a l'exterior.
En temps d'abans, les families demanaven a l'escola que complementaren els coneixements.
Un de tants problemes que podem trobar a la nostra educació és el nombre d'alumnes que hi ha a una aula, Tonucci recomana que és millor una escola per a pocs. L'objectiu que tenim és fer ciutadans grans amb un ventall gran de llenguatges.
La meua carta comunicativa del treball de les llengües que he comentat anteriorment és la seüent:
Estimats i estimades pares i mares, tutors/es.
Aquesta carta va destinada a l'explicació del com? anem a treballar les llengües a la nostra aula. Com ja sabem tots i totes, la llengua princial del nostre centre C.E.I.P. LAS CULTURAS, és el castellà,però no per això hem de deixar de costat la llengua valenciana.
Primerament, hem de ser sabedors/es de que totes les families comprenen aquesta llengua. En el cas de que alguna família tinga alguna dificultat que ens ho comunique per a poder treballar algunes tasques alternatives amb vosaltres. En general a les classes es treballaran les intel.ligències múltiples de manera lúdica i divertida.
Tot seguit, no us heu de procupar per els vostres xiquets i xiquetes, ja que ells i elles es sentiràn en tot moment còmodes amb el treball de la llengua i no els resultarà ningún esforç elseu aprenentatge.
En tercer lloc, també necessitem que a casa es treballe el valencià, com per exemple, parlar-lo, jugar a endevinar paraules d'una llengua a una altra.
Per acabar, com podreu comprovar, al final de la seua etapa d'infantil els vostres xiquets/es dominaràn la llengua de forma natural. Per a poder aconseguir-ho es necessita la vostra col.laboració i altres sugerències diferents a les nostres, tot és nou vingut.
Salutacions, Judit Sànchez, mestra i tutora del segon cicle d'Educació Infantil.
Comentarios
Publicar un comentario