17/02/2020 HHCC.CAT


Ahir dilluns dia 17 vam continuar amb el temari. Vam acabar el punt 3 del primer bloc.

Primerament vam dir unes poques diferencies que podem trobar en l’aprenentatge d’una segona llengua amb un monolingüe i un bilingüe. També hi ha diferents etapes en l’adquisició d’una L2, algunes d’elles son:
  • Un sol codi: la mateixa paraula però amb diferent llengua (valencià-castellà) tenen un significat diferent, per exemple, “manzana” de l’esmorzar és diferent a la “poma” del conte.
  • Dos codis, una gramàtica: sap que hi ha dues llengües, però sol coneix be la L1, la qual utilitza bàsicament per a les produccions.
  • Dos codis, dos gramàtiques.
  • Generalitzacions: coneix les regles de la L2 i pensa que es fa tot igual, per exemple, sentit, dormit...morit.
  •  Irregularitats, excepcions: “mort”

La llengua s’aprèn escoltant, formulant hipòtesis de la L2 i cometent errades i encerts.

Les primeres passes en l’adquisició d’una L2, els parlants passen per una etapa de silenci, solament escolten.

Comencen a parlar utilitzant expressions fixes, simplificant oracions i milloren la gramàtica.
En quan a la programació d’aula, hi ha diferents situacions comunicatives a l’aula que cal aprofitar didàcticament en un PIL.

Hem de tenir en compte amb tots els temes que ens suggereixen al tema que no podem començar directament a fer alguna activitat avançada sobre el tema en el que es vaja a treballar. Primer haurem de fer xicotetes explicacions amb petites activitats per a que vagin coneixent el que volem que sàpiguen els/les alumnes.

Podem treballar per mitjà de treball per projectes, tallers, racons...

Hem de saber bé com anem a treballar els coneixements que volem que aprenguen els nostres alumnes i saber funcionar de manera correcta cada una de les metodologies que volem utilitzar.

Comentarios