Ahir dilluns dia
17 vam continuar amb el temari. Vam acabar el punt 3 del primer bloc.
Primerament vam dir
unes poques diferencies que podem trobar en l’aprenentatge d’una segona llengua
amb un monolingüe i un bilingüe. També hi ha diferents etapes en l’adquisició d’una
L2, algunes d’elles son:
- Un sol codi: la mateixa paraula però amb diferent llengua (valencià-castellà) tenen un significat diferent, per exemple, “manzana” de l’esmorzar és diferent a la “poma” del conte.
- Dos codis, una gramàtica: sap que hi ha dues llengües, però sol coneix be la L1, la qual utilitza bàsicament per a les produccions.
- Dos codis, dos gramàtiques.
- Generalitzacions: coneix les regles de la L2 i pensa que es fa tot igual, per exemple, sentit, dormit...morit.
- Irregularitats, excepcions: “mort”
La llengua s’aprèn
escoltant, formulant hipòtesis de la L2 i cometent errades i encerts.
Les primeres
passes en l’adquisició d’una L2, els parlants passen per una etapa de silenci,
solament escolten.
Comencen a parlar
utilitzant expressions fixes, simplificant oracions i milloren la gramàtica.
En quan a la
programació d’aula, hi ha diferents situacions comunicatives a l’aula que cal
aprofitar didàcticament en un PIL.
Hem de tenir en
compte amb tots els temes que ens suggereixen al tema que no podem començar directament
a fer alguna activitat avançada sobre el tema en el que es vaja a treballar. Primer
haurem de fer xicotetes explicacions amb petites activitats per a que vagin coneixent
el que volem que sàpiguen els/les alumnes.
Podem treballar
per mitjà de treball per projectes, tallers, racons...
Hem de saber bé
com anem a treballar els coneixements que volem que aprenguen els nostres alumnes
i saber funcionar de manera correcta cada una de les metodologies que volem
utilitzar.
Comentarios
Publicar un comentario