Ahir vam quedar
el meu grup per a fer la ressenya de Cummins. Hem decidit que la pujarem al
blog el divendres després d’haver-la exposat.
A classe tocava
teoria i es va recordar el que havíem donat fins a eixe dia. Vam continuar el
temari parlant de la hipòtesi del nivell llindar. Aquesta hipòtesi ens explica
en quines condicions el bilingüisme pot produir conseqüències cognitives
positives, neutres o negatives.
Ens ho mostren al
tema per mitjà d’una estructura d’una casa. A la base de la casa es troba el
cas dels bilingües limitats, els xiquets que es troben en aquest nivell, tenen
baixos nivells de competència en totes dues llengües. El nivell de dalt és dels
bilingües menys equilibrats.
En aquest nivell, els xiquets tenen una
competència apropiada a la seua edat en una llengua, no en dos. Improbables conseqüències
cognitives, positives o negatives.
El primer nivell,
el de dal de tot, és el del bilingüisme equilibrat, els xiquets i xiquetes tenen
una competència apropiada a la seua edat en totes dues llengües i hi ha
avantatges cognitius. Tenen les dues llengües en la mateixa proporció.
També hi ha una
altra hipòtesi anomenada la del triple magatzem, els xiquets pensen el concepte
amb tres formes lèxiques diferents.
Per últim, vam recordar els programes d'ensenyament, que son, el separatista o manteniment, els de doble direcció i el de immersió
Comentarios
Publicar un comentario