10/02/2020 HHCC.CAT


Ahir vam quedar el meu grup per a fer la ressenya de Cummins. Hem decidit que la pujarem al blog el divendres després d’haver-la exposat.

A classe tocava teoria i es va recordar el que havíem donat fins a eixe dia. Vam continuar el temari parlant de la hipòtesi del nivell llindar. Aquesta hipòtesi ens explica en quines condicions el bilingüisme pot produir conseqüències cognitives positives, neutres o negatives.

Ens ho mostren al tema per mitjà d’una estructura d’una casa. A la base de la casa es troba el cas dels bilingües limitats, els xiquets que es troben en aquest nivell, tenen baixos nivells de competència en totes dues llengües. El nivell de dalt és dels bilingües menys equilibrats. 

En aquest nivell, els xiquets tenen una competència apropiada a la seua edat en una llengua, no en dos. Improbables conseqüències cognitives, positives o negatives.

El primer nivell, el de dal de tot, és el del bilingüisme equilibrat, els xiquets i xiquetes tenen una competència apropiada a la seua edat en totes dues llengües i hi ha avantatges cognitius. Tenen les dues llengües en la mateixa proporció.

També hi ha una altra hipòtesi anomenada la del triple magatzem, els xiquets pensen el concepte amb tres formes lèxiques diferents.


Per últim, vam recordar els programes d'ensenyament, que son, el separatista o manteniment, els de doble direcció i el de immersió

Comentarios