07/02/2020 HHCC.CAT

El divendres 7 de febrer com tots i totes sabem hi havia grups de treball que no tocava anar a classe. Al nostre grup no ens tocava, per tant vam aprofitar per a treballar la ressenya de l’article de Cummins.

Es van aclarir les idees principals i vam fer un poc l’estructura, per poder començar un altre dia a fer-la.

Jo personalment a la meua casa vaig veure el vídeo de Ferran Suay, tractava sobre el cervell bilingüe. A continuació vaig a dir algunes idees de les que es van comentar durant la visualització.

La llengua té una característica distinta a l’espècie humana. No hi ha llengües superiors a altres. La major part de la població és bilingüe o multilingüe.

No és una condició estranya sinó d normalitat. Es considerava el bilingüisme com a retard mental, desventatja, menor capacitat mental.

EFECTES COGNITIUS DE SER BILINGÜE:
-          COSTAT POSITIU:
o   Millor funció executiva
o   Millor resolució de problemes
o   Facilitat d’aprendre nous idiomes
-          Negatius:
o   Menor fluïdesa en cada una de les llengües
o   Menor vocabulari
-          No es veu afectat:
o   La memòria de treball
o   Record lliure
Impacte estructural del cervell, afecta tot el que passa fora
Aprenentatge amb plasticitat neuronal dependent de l’experiència, canvis de connectivitat neuronal, neurogènesi
Quan més aprenentatge hi haja, més gran és la substància blanca. És més observable en els bilingües primerencs.

BENEFICIS DIFERITS
Reserva cognitiva, capacitat per a tolerar canvis degenartius en l’estructura cerebral.
Amb l’exemple de persones bilingües, si pateixen un accident tenen una major recuperació que arriben a la normalitat completa.

Els primers símptomes de l’Alzheimer; en els bilingües apareix 4 anys més tard, el grau de bilingüisme està relacionat en l’edat d’inici. El declivi és el mateix per a uns i per a altres.
Aprenentatge amb immersió, el grau d’aprenentatge està relacionat més amb l’augment de la densitat grisa en l’hemisferi esquerre.

Estudiar una L2 produeix un increment del gruix del còrtex, increment del volum HPC (bilateral) i canvis en HCP dret amb més proficiècia.

Les conclusions del bilingüisme son que les persones amb dues llengües dominants tenen un llarg recorregut, tenen efectes estructurals, prevenció de malalties neurodegenratives i amb contraindicacions.

Quan hi ha més accés i més contacte és millor. 

Un aprenentatge per immersió té més beneficis.

Comentarios