El divendres 7 de
febrer com tots i totes sabem hi havia grups de treball que no tocava anar a classe.
Al nostre grup no ens tocava, per tant vam aprofitar per a treballar la
ressenya de l’article de Cummins.
Es van aclarir les
idees principals i vam fer un poc l’estructura, per poder començar un altre dia
a fer-la.
Jo personalment a
la meua casa vaig veure el vídeo de Ferran Suay, tractava sobre el cervell
bilingüe. A continuació vaig a dir algunes idees de les que es van comentar
durant la visualització.
La llengua té una
característica distinta a l’espècie humana. No hi ha llengües superiors a
altres. La major part de la població és bilingüe o multilingüe.
No és una
condició estranya sinó d normalitat. Es considerava el bilingüisme com a retard
mental, desventatja, menor capacitat mental.
EFECTES COGNITIUS
DE SER BILINGÜE:
-
COSTAT
POSITIU:
o
Millor
funció executiva
o
Millor
resolució de problemes
o
Facilitat
d’aprendre nous idiomes
-
Negatius:
o
Menor
fluïdesa en cada una de les llengües
o
Menor
vocabulari
-
No es
veu afectat:
o
La memòria
de treball
o
Record
lliure
Impacte estructural
del cervell, afecta tot el que passa fora
Aprenentatge amb
plasticitat neuronal dependent de l’experiència, canvis de connectivitat
neuronal, neurogènesi
Quan més
aprenentatge hi haja, més gran és la substància blanca. És més observable en
els bilingües primerencs.
BENEFICIS
DIFERITS
Reserva cognitiva,
capacitat per a tolerar canvis degenartius en l’estructura cerebral.
Amb l’exemple de persones
bilingües, si pateixen un accident tenen una major recuperació que arriben a la
normalitat completa.
Els primers
símptomes de l’Alzheimer; en els bilingües apareix 4 anys més tard, el grau de
bilingüisme està relacionat en l’edat d’inici. El declivi és el mateix per a uns
i per a altres.
Aprenentatge amb
immersió, el grau d’aprenentatge està relacionat més amb l’augment de la
densitat grisa en l’hemisferi esquerre.
Estudiar una L2
produeix un increment del gruix del còrtex, increment del volum HPC (bilateral)
i canvis en HCP dret amb més proficiècia.
Les conclusions
del bilingüisme son que les persones amb dues llengües dominants tenen un llarg
recorregut, tenen efectes estructurals, prevenció de malalties
neurodegenratives i amb contraindicacions.
Quan hi ha més
accés i més contacte és millor.
Un aprenentatge per immersió té més beneficis.
Comentarios
Publicar un comentario