29/01/2020 HHCC.CAT

A la classe del dimecres vam llegir un article anomenat, llegir sense culpa. Es troba a la revista Criatures.

Aquest parlava sobre la lectura a infantil. Tots i totes sabem que hi ha una majoria que no els agrada llegir. Per a evitar que la lectura desagrade als nens i nenes, com a futurs i futures educadors/es que anem a ser hem de fer agradable la lectura, podem treballar-la de diferents maneres. Per a poder aconseguir aquest objectiu pense que principalment, hem de conèixer els temes d'interès de la nostra classe i treballar sobre ells, i no fer la lectura com una tarsca d'obligació. 

Els xiquets i xiquetes sense saber llegir poden fer-ho, per mitjà de dibuixos o diferents il.lustracions. A partir d'elles saben crear històries amb la seua imaginació.

 
GRÀFICA LINGÜÍSTICA:



EL CONTE DE LA NOSTRA VIDA LINGÜÍSTICA:

"LA IAIA CATALANA, EL SENYOR CASTELLÀ I LA NENA ANGLÈS"

Hi havia una vegada, una iaia anomenada Catalana, va nàixer l'any 1998. Aquesta va tenir un gran recorregut en la seua vida. Catalana va conèixer al senyor Castellà i a la nena Anglès al llarg de la seua vida en la que cadascú té el seu protagonisme en el seu temps.

Catalana va començar a una escola de València. Va ser la protagonista a totes les classes i assignatures durant tot el seu recorregut acadèmic. A l'actualitat sembla encara està viva, encara que ha avaçat el seu nivell acadèmic amb qualitat i quantitat.
El senyor Castellà va a pareixer quan la iaia tenia 4 o 5 anys aproximadament. Va ser un nou vingut a la familia de València. Al principi semblava un extrany, però poc a poc es va acomodar a l'àmbit acadèmic i a l'actualitat tambè continua augmentat en el seu àmbit. Finalment, va arribar als seus 8 anys la nena Anglès, aquesta si que va ser difícil acomodar-se a l'educació. La seua escriptura, vocabulari i lectura és totalment diferent a les que hem presentat abans. Totes les problemàtiques que té durant els seus anys de vida s'han anat solucionant al llarg del temps, dins que va complir 16 anys. Va tenir un referents que la van ajudar a millorar. 

Com a conclusió, els tres personatges coneixen altres companys que tenen característiques semblants en la societat d'avui dia, al igual que hi ha que son totalment diferents a ells, però mai està mal fer noves amistats, com per exemple el iaio France o la mare Alemana. Trobem diferents cultures i ètnies en cada un dels personatges que es puguen saber. 

Comentarios