Boyan Slat i temes de la teoria

Hola a tots i totes de nou!!

De veritat els que ens liderens i en informen es preocupen per el nostre planeta?

Aquesta és una de les frases en la que acaba el vídeo sobre la postura de Boyan Slat i Greta Thunberg.
Resultado de imagen de boyan slat

Aquestos dos van começar als 16 anys a  parlar sobre la contaminació i el canvi climàtic, però cada un d'ells d'una forma diferent. 
Què penseu vosaltres sobre el canvi climàtic i la contaminació que tenim avui dia?

Pense que necessitem a algú com Boyan Slat per a que continuem el seu ideal i podereliminar poc a poc els residus que hi ha al mar, intentar fer un correcte reciclatge, utilitzar el menor plàstic possible...

A continuació, he vist els tres vídeos del temari que ens comenten algunes companyes de la nostra classe;

TEMA 9 LA COMPETÈNCIA DIGITAL DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ INFANTIL:

Primerament, ens presenten el que van a comentar durant el vídeo amb un índex, desprès amb una xicoteta introducció ens fan una aclaració sobre les competències. L'escola 2.0 ha de desenvolupar les habilitats socials, treballa les competències donades en la LOE i com no, hi ha una sèrie d'avantatges i incovenients. 
També ens parlen de la generació NET, com s'ha desenvolupat la competència digital, la seua definició és, l'ús confiat i crític dels mitjans electrònics per al treball,l'oci i la comunicació, també ens mostren la definició segons Piscicelli. 
Les competències digitals tenen unes dimencions que son intruments i aplicacions, comunicació interpersonal, hàbits, civisme, i identital digital,i tractament de la informació, dintre de cada una d'aquestes dimencions hi ha una sèrie de competències que ens expliquen les nostres companyes. 

També hi ha una alfabetització digital, en qual va tenir molts intents de definir-la i de limitar-la degut a la resposta de donar al nostre entorn de les TIC que ens envolta.
Hi ha una sèrie de habilitats generades per els estudiants

En el següent punt, com es desenvolupa la competència digital amb experiències i recursos. S0han incorporat a la vida familiar, social i educativa, podem trobar molts recursos a interney a l'abast de l'alumnat de qualsevol etapa. 

Ens parlen de que hi ha diferents projectes que introdueixen es TIC  a l'aula,com l'exemple del "medusa" a les Canàries. En han mostrat dos videos de diferents models d'introduir les TIC a les classes. 

En el primer vídeo, hi havien xiquets d'àfrica treballant solament amb tablets i després u centre de Sevilla, que treballen amb pissarres digitals, robots, amb codis QR, ulleres virtuals, etc.

TEMA 12 : MOBILE LEARNING. MÒBILS, TAULETES, E-BOOKS

Primerament, ens fan saber el primer mòbil intel.ligent i evolució que hi ha en els diferents models.
La utilització d'aplicacions . permeten navergar per internet per a la realització de diferents tasques.
Les apps mòbils no importa la visió del sistema opratiu i en l'educació serien aplicacions multiplataforma. Algunes característiques de les aplicacions són, principalment, disenyades per a tot tipus de dispositius.

En la convergència tecnològica és un model de negoci per als mòbils, tot en un aparell i convergència de diferents tecnologies.

Ens comenten que hi ha diferents aplicacions universitàries com per exemple, la universitat d'Alacant, al igual que hi ha diferents apps que els estudiants universitàris poden utilitzar a l'aula i a casa. 

També ens diuen alguns concells de com elegir una app i saber la seua fi, hem de saber el contingut, la usabilitat, si son fàcils d'utilitzar o no, el diseny, si és cridaner o no.

Diuen també com portar-ho a l'aula, el més important és que siga mètode d'entreteniment.

Com defineix la wikipedia l'aprenentatge en mobilitat és una metodologia d'ensenyament i aprenentatge, creuen que han d'haver més aspectes que el defineixem com serien, l'evolució, els nous tipus i la seua contextualització.

Els fonaments de les aplicacions han de ser amb un diseny simple, densitat d'informació, multimèdia, col.laboratiu i amb petites apps.
Els criteris a tenir en compte son que, no eres millor mestre/a per utlitzar les TIC, sino que hem de saber fer-les utlitzar correctament.
Com ho porten a l'aula ésla justificació del seu ús educatiu.

Abans de finalitzar ens expliquen les eines de creació dels e-books, els continguts,alguns exemples d'aplicacions per a utlitzar-les i lacol.laboraió dels mestres amb aquesta eina.

TEMA 13: EL VÍDEO EN L'ENSENYANÇA I LA FORMACIÓ

Han començat la presentació fent una xicoteta introducció. I arrel a aquesta introducció veiem les possibilitats i limitacions, ja que son varies.
Les funcions del vídeo en els processos formatius son, els usos habituals, és a dir, el trasmissor d'informació en la funció més clàssica. Hi ha dos tipus diferents per a presentar la informació i coneixeents als alumnes. 

Com a instrument motivador, instrument de coneixement, instrument d'avaluació que pugui plantejar-se des de una doble perspectiva i instrument de comunicació i alfabetitzacióicònica. Hi ha també diferents principis, com és, el principi de la pràctica, aprenentatge receptiu, ha de ser una recepció activa, aprendre els elements bàsics del llenguatge visual i audiovisual i per últim, desenvolpuepar la destresa interpretativa dels medis son sistemes simbòlics i mai la realitat.

En quan a la formació i perfeccionament del profesorat, han de fer ús del vídeo com a ferramenta de formació, per a poder fer una presa de decisions, microensenyança i supervisió clínica i observació, que pot ser, autoobservació i heteroobservació. També poden fer un estudi de cas i una formació i perfeccionament dels continguts de l'àrea del coneixement, la seua utilitat es que, és trasmissor d'informació que ajude a l'actualització de coneixements i perfeccionament ue posseeix el mestre.

Com a ferramenta d'investigació, hi ha una definició segons Cabero i una sèrie de avantatges i limitacions en les grabacions audiovisuals.
Hi ha una sèrie de principis del procès de selecció-avaluació, com son, els receptors, el moment, els onjectius, la funció, la predisposició, context i altres.

Hi ha també una serie de fases i transformacions per al disseny-producció, questes fan que els alumnes siguen protagoistes, giren al voltant de diferents etapes de treball, com son; el disseny, la producció i la postproducció.

En quan a la avaluació, poden fer-la els productors, els usuaris i el judici d'experts.

En el rol participatiu de l'alumne, hem de tenir en compte diferents aspectes abans, durant i desprès de la possada en pràctica del vídeo.


Gràcies a totes les companyes que en han fet les exposicions d'aquest tres temes!!!

Fins l'última exposició que ens queda!!

Comentarios