POR MI Y POR TODOS MIS COMPANYEROS

Sabeu que es celebra el dia 20 de Novembre?

Demà él el dia mundial de la infancia. Què és la infancia?

A totes les persones que ens agrada treballar amb xiquets i xiquetes, penseu què és tot com ens imaginem?

Parle per mi personalment, i sempre he tingut en ment l'imatge de donar classe a una aula amb bones condicions i que tot és de "color de rosa", però després de veure aquest vídeo, si que és de veritat que no tot és bonic, també estan els xiquets i xiquetes que han de dedicar-se a la família, als que tenen problemes de guerra, problemes d'alimentacio, és a dir, economia. No tots els xiquets i xiquetes tenen possibilitat d'anar a una aula amb les condicions que es necessiten.

Després de la visualització d'aquest vídeo que penseu? Quina reflexió feu sobre l'eduació i els xiquets/es del món?

No tots tenen la possibilitat de triar el que volen ser quan siguen adults. Ja que nosaltres fins a dia d'avui si que tenim eixa possibilitat, hem de aprofitar-ho al màxim possible i no deixar de banda els estudis i el saber més.

A continuació, parlaré un poc sobre les dues exposicions que han fet companys de la classe; 

TEMA 13: INTERNET APLICAT A L'EDUCACIÓ: WEBQUEST I WIKI.

En expliquen com crear i disenyar webquest, blog o wiki.

Hi ha aspectes positius i negatius en l'enfoque de l'aprenentatge, com per exemple, situar a l'alumne davant una activitat o problema a resoldre seria uns dels aspectes positius i no fer un monòleg del contingut davant l'alumne. Hem de saber que el xiquet i xiqueta és un agent de construcció del coneixement i no un receptor passiu de l'informació, al igual que l'aprenentatge no pot ser mai individual, sempre ha de ser de tipus col.laboratiu i personalitzat.
També ens han posat un vídeo interessant de l'evolució de la web en la que ens parla de tots els tipus de web que hi ha i de les seues carcterístiques.

Què és la webquest? Doncs, és una activitat guiada en la que es proposa a l'alumnat una activitat i un procés de treball basats en recursos d'internet, és a dir, búsqueda d'informació en la red de forma guiada.
Què és el blog? És un format de pubicació en línia en els quals una persona o grup posen notícies, opinios, suggeriments... Pense que ja sabreu el que és, perquè és el que fem per cada sessió de Juanfra 😄

Finalment ens parla de que és la wiki, les possibilitats en l'àmbit educatiu, el seu disseny i creació, al igual que les altres xarxes que ens han explicat.

TEMA 4: EL DISSENY, LA PRODUCCIÓ I L'AVALUACIÓ DE LES TIC APLICADES ALS PROCESSOS D'ENSENYANÇA I APRENENTATGE.

Més informació no significa més aprenentatge, el que hem de introduir és informació significativa. 
Hi ha una etapa de producció en la que no es centren molt perque ja ens ho va dir el nostre mestre Juanfra. També està la postproducció, que son totes les activitats de tipus tecnologic que fan que les TIC funciones correctament. 

Tots sabem que les avaluacions son molt important en totes les etapes d'educació infantil, igual que en les TIC per fer una constant valoració del que funciona correctament i el que hi ha que corregir. Hi ha que tenir en compte els continguts, que es puguin adaptar als alumnes i que siguen creatius.

TEMA 7: PRESENTACIÓ MULTIMÈDIA; PRINCIPIS DIDÀCTICS I ASPECTES TÈCNICS PER A LA SEVA PRODUCCIÓ.

Sabeu que és el brainstorming? Doncs, és el mateix que la pluja d'idees important per a fer una presentació amb éxit. Hem de tenir en compte la font en la que anem a escriure, que hi haja contrast entre el fons de la presentació i la lletra. També han de ser clares les gèfiques, per a que siguen fàcil d'entendre i visualitzar. 

TEMA 10: LA INFORMÀTICA I ELS MULTIMÈDIA: LA UTILITZACIÓ EN L'EDUCACIÓ INFANTIL.

Les TIC ajuda al mestre a tenir les llistes de classe i a tenir els continugt que ha d'ensenyar a l'aula. Aprendre amb l'ordinador també seria uns dels recursos que podriem fer amb les TIC.
Ens expliquen les característiques de els multimèdia, la seua classificació, els aspectes a tenir en compte, les claus organitzatives, el nombre i l'ubicació, com per exemple, el racó de l'ordinador... La conexió pot ser a la xarxa social, telemàticament o individualment. També és important l'agrupament a l'aula, si és amb grup o individual.

Les claus metodològiques és l'ús que es fa de les multimèdia a l'aula, si és mitjançant la metodologia tradicional o alguna altra. 

Les meues companyes ens ensenyen diverses aplicacions en la que els xiquets poden interactuar amb elles, i hi ha algunes que es poden utilitzar amb la familia i amb els docents.


Enhorabona als dos grups que han presentat els temes!!! ho han fet molt bé i m'han recomanat coses que fins avui no coneixia i les trobe útils per al dia de demà en l'aula com a docent.

Comentarios