"PER FAVOR, CRIDA'NS"

Hola a totes i totes!!

Aquesta no és una de les entrades a que a tots i totes ens agradaria escriure, però sempre hi ha que fer referència al tema aquest entre estiga present. Parle de la violència de gènere, no seria necessari parlar d'açó si ens respectarem entre tots. 

Pot ser algú o alguna tinga algun cas conegut o no, però a mi em dol molt tenir que escoltar les victimes que hi ha hagut aquest any a espanya, vos ho mostre en la següent imatge; 

Doncs, si, eixa és la realitat dels nostres dies per desgràcia. Perque no ens ensenyem a respectar a les nostres parelles? Ja siga home o dona, per què hi ha que dir que no sols hi ha dones maltractades, homes també. 
Pareix mentira que en les altures que estem encara hi haja gent aixì. 

Com podreu veure el títol d'aquest blog s'anomena "per favor crida'ns", per què penseu que ho posat?

Per a qui no sapiga, ho posat així perque son les paraules que el pare de Marina, la protagonista del curt, li diu per telèfon,son unes paraules que m'han agradat molt, perque tenen un gran significat. La resposta la podem veure al final del curt, el pare queda esperant-se molt preocupat. 

Tenim que fer que tots els casos que hi hajen isguen a la llum per poder solucionar-ho el més aviat possible. Hem d'acabar amb la violència de gènere. 

Vos deixe el curt, per si hi ha algú/alguna que vol tornar a veure-lo: https://www.youtube.com/watch?v=cQwJxhIF4DI


A continuació, unes altres companyes de classe ens han explicat un tema teòric, anem a comentar-lo!!

TEMA 6: L'ORGANITZACIÓ DE LES TIC ALS CENTRES D'INFANTIL I PRIMÀRIA:

Ens introdueixen el tema amb un poc de marc teòric, el d'infantil i primària. 

També hi ha diversos modelsorganitzatiu i curriculars dels centres, les TIC als centres fan que hi haja projectes innovadors a l'aula. La menara d'incorporar les TIC  a l'aula farà que l'aula tinga una metodologia o una altra. 
Creant aquests espais fan que les TIC augmenten a l'aula. Es pot distribuir amb projectes de treball, individual o grups de treball. 

S'estableixen tres modalitats d'organització, que podrien ser, els tallers i racons, activitats complementàries i extraescolars i els centres de recursos, amb algú que sapiga fer-li ús.
Hi ha plans de millora, per a poder diferenciar el model del centre i passar d'un centre actual cap a un centre versàtil. Tamé hi ha una sèrie de canvis que produeixen en l'educació; pt haver una cultura cooperativa, augment progressiu i continuat, implicació del professorat, recursos valiosos i facilitar l'aprenentatge autònom. 

Ara ens expliquen en pla TIC baix la normativa de la LOE. 

Per últim, ens ensenyen alguns exemples de TIC a l'aula acompanyats d'algun vídeo. Trobem el bee-bot, el kinect i el pictogram room.

I per finalitzar la seua presntació ens mostren uns contes interactius per fer-los a l'aula i creacions interactives. 


TEMA 8: LA IMATGE FIXA EN L'ENSENYANÇA: LA UTILITZACIÓ EDUCATIVA DELS PÒSTERS, FOTONOVEL.LES I MURALS.

Aquestes 4 companyes ens han explicat algunes coses que molts de nosaltres ja sabiem, però mai ve mal recordar-ho. 

En primer lloc ens fan una breu introducció al tema en el que ens diuen que amb les imatges podem crear pòsters, fotonovel.les i murals. Ens mostren les càmeres que han hagut al llarg del temps. Internet ens ha obert un gran ventall de possibilitats per a la realització de noves formes d'autoexpressió. I tot acò ha d'estar lligat a una proposta didàctica.

No sols ha d'interactuar el mestre sinò fer també patìceps dels materials als alumnes.
Ens assenyalen que hi ha dos tipus de fotografies, que és la convencional i la digital.

El procès de disseny és, en primer lloc la planificació, desprès la búsqueda i síntesi, disseny i publicació, i per últim, la avaluació.

Per a la realització d'un esvòs, guia o sinopsi, hem de seguir una serie de pautes, que serien; la selecció d'idees i conceptes, realitzar un esquema, redactar les idees centrals i la correcció.

Per a la realització d'una storyboard, hem de tenir clares de idees que anem a posar.
el missatge audiovisual son les imatges, ens trasmeten tota la informació que podem necessitar.

També ens defineixen els diferents angles fotogàfics que hi ha i les ràfaguesper a espressar els moviments.

Per a mostrar el resultat podem fer-ho amb power point, que tots saben el que és, i altres programes que apareixen en internet.
Per a la seua publicació, la podem fer mitjançant un blog utilitzant el HTML, com per exemple en el cas d'un slideshare. I l'objectiu de tot és fer una presentació més amena per a que els xiquets puguin atendre i captar la informació més fàcilment. 
Les característiques de la fotonovel.la son, el fotograma, el formai tamany i el missatge verbal. L'ús a l'aula ha de ser amb un llenguatge senzill, els actor i les actrius i els realitzador han de ser els alumnes i per últim, hem de treballar temes curriculars.

Els passos a seguir serien; la proposta, anàlisi i definició de la proposta, búsqueda d'informació, búsqueda i concreció d'idees, planificació, desenvolupament, la evolució del procediment i la presentació. 

Podem crear una per mitjà del hardware i software. 

Per últim, el mural multimèdia, com ja hem vist a les pràctiques de Juanfra una era fer-ne un. les nostres companyes ens mostren el automotivator, una de les que el mestre ens va ensenyar i altres com el padlet i el lino. Pense que son eines molt creatives i fàcils en la seua utilització en les que en el futur a l'aula podrem fer-les servir sense cap problema.


Gràcies per la vostres aportacions dels temes explicats!!

Comentarios