L'aprenentatge col.laboratiu i els gurús tecnològics





Tornem a escirure al blog!!!

Juanfra ens ha donat l'enllaç de dos articles, un de La Vanguardia, un diari matinal d'informació general, i l'altre és d'una revista anomenada GQ.

El primer artícle es titula "Aprendre en un entorn col.laboratiu. 

L'aparició de les tecnologies vos ha canviat la vostra manera de aprendre?

Doncs aquest diari diu que la tecnologia fa necessaria canviar la forma de treballar, d'educar i aprendre.

Hi ha molts centres que treballen amb la tecnologia Acer, el seu programa pretèn donar resposta als centres educatius per a imcrementar nous entorns d'aprenentatge.

L'objectiu principal d'aquest programa internacional, és ajudar als docents a utilitzar les millors solucions per a interactuar amb els seus alumnes.

Resultado de imagen de networkingLa xarxa internacional de Acer, els alumnes poden conectarseentre ells a travès d'un programa anomenat NETWORKING, permet coneixer les experiències d'altres professors, centres i propostes educatives d'altres països.

També es comenta que hi ha una motivació especial gràcies a l'ús de les tecnologies.

Nombren també les aules d'educació infantil, utilitzen pissarres digitals i a partir de primària tablets.

Les pissarres digitals si que podem trobar-ne alguna al nostre entorn a les aules però pense que les tablets no, penseu que seria bona idea introduir-les? A partir de quina edat seria la correcta per a introduir-les?


El segon artícle té com a capçalera, "Els centres sense tecnología que els gurús tecnològics busques per als fills".

Aquesta va sobre la filosofía de l'educació Waldorf, és a dir, com ja tots i totes sabem que les tecnologies s'han aplicat a l'àmbit educatiu per a una ensenyança més accessible, però les ments que han creat aquest fenòment prefereixen que els fills/es no fagen ús d'elles, per tant aquesta filosodía consisteix en la pràctica d'una educació sense cap pantalla per a fomentar el contacte d'un mateix i la seua realitat.

En el cas d'Espanya, preferieix la integració de les tecnologies a l'aula perque com diu l'artícle, els aburreixen les metodologies tradicionals. 

Esteu a favor o en contra de les tecnologies a l'aula?

Si llançareu un aparell tecològic al mercat deixarieu que els vostres fillso filles feren ús?

Doncs com ja he comentat un poc abans, ni el creador de Microsoft, Google i Apple, deixen que els seus fills utilitxen les TIC.

Resultado de imagen de escola amb materials tradicionals




El sistema Waldorf opta per els material tradicionals, com per exemple, els llibres, la pissarra de guis, llapis...






Coneixeu si les TIC tenen alguna barrera a l'hora de la formació? Doncs a l'article diu que no, hi ha una adaptació personalitzada als interesos i ritme de cada xiquet o xiqueta.

També parla sobre l'escola 2.0, eixa que he comentat a l'entrada anterior, aquella que es pot interactuar l'alumne/a amb el/la professor o professora. 

El que mes procupa als docents és la pèrdua dels hàbits clàssics, com l'escriptura a mà, llegir llibres a paper, etc.




La retirada de les TIC avui dia pense que és absurd, en la vida de tots els joves. Però si que s'ha de saber les conseqüències que té i saber utilitzar-les correctament. També és veritat que a les nostres classes és inevitable deixar-les de costat, per a qualsevol treball o tasca de l'assignatura necessitem l'ordinador.



Tagraden les TIC? Prefereixes que a les teues classes continuen amb l'ús d'ordinador? O prefereixes el mètode tradicional, el de fer els treballsa mà?


Doncs pense que ha sigut perfecta l'elecció que ha fet el nostre professor Juanfra en fer-nos llegir aquestos dos documents. Pot ser ningú coneixia el mètode Waldorf i moltes de les coses queap areixen.




Fins así!!!  Estimeu-vos i sigau estimats!!!  ;)




Comentarios