31 OCT 2019_ Primera classe online

En aquesta entrada vaig a parlar sobre la primera classe online que ens ha enviat el nostre professor. aquesta clase està distribuida per 4 vídeos amb 5 punts per a comentar.

En primer lloc parlare sobre l'escola en la societat de la informació. L'escola 2.0. 

Juanfra ens intenta explicar de forma divertida amb l'imatge que ens va introduir que no hi ha que fer unes classes aborrides amb els pasos que ens puguin donar, sino que tenim una serie d'ingredients en els que nosaltres podem fer el que vulgam a partir d'aquesta base. 

Com penseu que seria un classe d'aritmètica amb una serie de pasos?, És a dir, si la nostra professora nos ens fera les classes a la seua manera no ens enterariem de la meitat, encara que a alguns ja ens costa, de l'altra manera pense que seria pijor. 

Sabeu diferenciar el hardware i el software?

Doncs com diu Juanfra, i vos recorde, el hardware és la maquinària i el software és el programari, a continuació vos mostre una clara diferencia amb imatges;

Resultado de imagen de hardware vs software



Veritat que aixì queda un poc més clar?

Per altra banda, eu vist les dues imatges de la família Obama amb el mobil?
Dons en aquesta imatge que vos  mostre es veu un exemple semblant però més dolenta per a mi personalment.

Resultado de imagen de familia con hijos con el móvil



Com va a continuar la societat si sempre estem amb les TIC a la mà?


També ens nombra una serie de conceptes que son fàcil d'entendre, com per exemple, la bretxa digital, 

Resultado de imagen de brecha digital

i altres com la infoxicació, aprendre a aprendre, intel.ligència ambiental.


Desprès d'aquest ùnt, també ens parla de les transformacions de les institucions educatives en la SI (sistema de la informació). 

Pasem d'una escola 1.0. a una escola de 2.0. En el sogon cas hi ha una interacció entre els alumnes i els professors i en la 1.0. els alumnes sols estan asseguts al seu lloc atenent al que diu el/la mestre/a. 

Avui dia noteu que les TIC avancen a una major velocita? Com penseu que serà a futur?

Coneixeu com ha de ser el curriculum a les aules?

Doncs, ha de ser flexible, innovador, dicers, personalitzat, ja que cada alumne ha de rebre la seua atenció atenent al seu ritme d'aprenentatge, contextualitxat, no podem parlar a l'aula sobre temes que estan lluny del context en el que viuen, és més fàcil l'aprenentatge dels xiquets i xiquetes si es troba a prop del seu context, és a dir, del seu dia a dia i que puguen demostrar-ho. També ha de ser actual, és a dir, actualitzar conceptes  i no quedar-se sempre amb el mateix.

Hi ha dos tipus de transformacions de les concepcions de l'aprenentatge; un aprenentatge col.laboratiu i un aprenentatge distribuït.

Com podeu veure avui dia a molts centres i moltes aules es troben les pantalles interactives, en el hi ha una relació entre el mestre i l'alumne/a de manera diferent i divertida.
L'articulació de l'aprenentatge entorn a lo sincrònic i asincrònic, conté diferents possiblitats que poden ser; bidireccional, un-un/un-varis, ipermedi.

Sabeu el que significa sincrònic i asincrònic? Dons asi vos mostre dos imatges amb una xicoteta explicació de cadascuna.


Resultado de imagen de asincronico
SINCRÒNIC: Hi ha un únic emissor i múltiples receptors, i poden interactuar entre ells.

Resultado de imagen de sincronico
ASINCRÒNIC: Hi ha un únic emissor i molts receptors. Però els receptors no poden interactuar amb l'emissor.



Els estudiants hem de apredre, desaprendre i reaprendre, és a dir, l'alumne ha de construir l'aprenentatge.

Ens trobem amb canvis en l'estructura organitzativa, flexibilitzar per a fer una metodologia diferent, virtualitat, flexibilitat i presència d'actors i actrius en el procès d'aprenentatge.

Hi ha nous rols per als alumnes com serien; avaluadors TIC, saber si eés una tecnologia bona o mala. disenyadors, saber per a que utilitzar aquest tipus de Tic, orientadors i consultors, saber quina informació i saber seleccionar la bona de la errònea.



Abans d'acabar Juanfra ens ha mostrat dos vídeos amb una metologia diferent d'utilitzar les TIC a l'aula. Pense que tots estareu d'acord amb el primer que es veu i no amb el segon. El primer mostra com utilitzen els diferents aparells tecologic de manera correcta a l'aula, no ho tenen com a principal, vull dir que l'aula està decorada amb alguna temàtica que estiguen treballant i no amb les tecnologies com a principal. No abusen d'elles i quan les utilitzen es mostra que ho fan de manera dinànima i treballen diferents aspectes con la lecto-escriptura, els valors i contes tradicionals, etc.
Al segon vídeo veiem que la mestra esta fent a mètode de repetició l'aprenentatge de les tables de multiplicar. Quan entra el director diu que anava a fer una escola moderna i anava a introduir les Tic a l'aula. 

Sobre Aquest fet últim volia dir que no es fa una escola moderna sols introduint les TIC a l'aula, si no es sabes integrar a l'aula. L'aprenentatge és el mateix amb ordinador i sense ell, els xiquets no interactuen ni contrueixen un aprenentatge.



Que vos ha paregut aquesta entrada de la primera sessió de la classe online?

Vos pareixen les coses que s'han comentat curioses?




Fins la pròxima!!!

Comentarios